Madridban biztosan. Amit most a Real csinál a futball piacon, abban a gazdasági szempontok ugyanis eltörpülnek, mert ez az egész szőnyegbombázás elsősorban a büszkeségről szól, a jelentősen megcsappant tekintély azonnali visszaszerzéséről. Mindegy milyen áron.
A lavinát a „gyengécske” Juventus dupla győzelme, a Liverpool sima továbbjutása a Bajnokok Ligájában és különösen a Barcelona elleni megalázó hazai vereség indította el. Ezt már nem tűrhették tovább a spanyol fővárosban, ennek a nagybevásárlásnak a levezénylésére, pedig talán egyedüliként Perez képes, hát előkerült újra a cilinderből.
Az évtizedek óta robbanás közeli spanyol belpolitikai helyzet pedig az elsődleges tényező. A Real vs Barca messze több egyszerű sportmérkőzésnél. A szurkolókon kívül, a két egymással a végletekig szemben álló politika, gazdasági és társadalmi csoportosulásnak ez messze többet jelent. Emiatt tűnik úgy, hogy inkább erőfitoktatásról van szó, mintsem megfontolt, racionális lépések sorozatáról. Jelezni, hogy mi vagyunk a legnagyobbak, bármit megtehetünk és meg is teszünk. Nem véletlenül nyilatkozta Laporta, hogy szeretné tudni, a gazdasági válság kellős közepén, ugyan honnan van erre ennyi pénz.
Mint, ahogy az sem véletlen, hogy a világ legjobb csapatai ha nem is táncolva, de viszonylag könnyedén engedik el csapatuk és világ legjobb játékosait. Miért? Mert ezek az igazolások, mint azt már több nemzetközi szakember is megfogalmazta, jóval meghaladják a reális piaci árat.
Megtérül majd ez a befektetés? Lehet vagy inkább valószínű. Még úgy is, hogy Perez a saját elnöksége alatt kitalált, vagy inkább tovább fejlesztett üzleti modellt rúgja fel éppen. Mindenesetre, most egy olyan útra léptek Madridban, amin korábban még senki nem járt.
Nézzük meg a három fő bevételi forrást. A belépőjegyekből befolyt összeget már nem nagyon lehet növelni, hiszen a stadion befogadó képessége véges. A televíziók sorban kénytelenek csökkenteni kiadásaikat, a jelentősen csökkenő reklám bevételek miatt, tehát itt sem lehet igazán robbantani, mint ahogy kérdéses, hogy a reklámtárgyak, mezek területén a mai nemzetközi helyzet erre megfelelő. Pláne úgy, hogy szemben a korábbiakkal, most nem egy sztárt kell és lehet, egy teljes éven keresztül bevezetni a piacra, hanem mindjárt hármat, ha Benzemat is ideveszem, akik bizony így egymásnak teremtenek konkurenciát.
RobinGood 2009.07.02. 14:51:02
Amúgy olyan ez a poszt, mintha félkész lenne. Az utolsó mondat után kerestem a tovább gombot. Igazából nem mondott semmit.
ladislaus 2009.07.02. 15:10:34
VVega · https://debugme.eu/ 2009.07.02. 16:29:31